Voorbereidingen - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Marlijn Meyers - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Marlijn Meyers - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

07 Maart 2014 | Nederland, Schiphol

Voorbereidingen
Dat ik altijd ruim op tijd ben met m’n voorbereidingen, spullen pakken en laatste dingen regelen, blijkt wel uit het feit dat ik dit nu schrijf. In de auto op weg naar Schiphol. De laatste dagen was het nog even spannend omdat mijn oma, de moeder van mijn mama, onverwacht in het ziekenhuis kwam te liggen. Gelukkig gaat het al stukken beter met haar en weten we dat ze in goede handen is, zodat we toch samen met een gerust hart vandaag kunnen vertrekken.

De koffers zijn gepakt, de eerste malaria tabletten al genomen en vrienden, vriendinnen en familie gedag gezegd. Dus klaar om te gaan!

Begin januari zijn mijn moeder en ik nog naar Liessel gereden voor de Barreldag. Op deze dag ontmoette we alle mensen die ook met Go for Africa naar Afrika gaan. Zij zijn 2 februari al vertrokken en zijn met verschillende Jeeps naar Gambia of Senegal gereden. Op deze dag hadden ze de voertuigen ook mee en hebben we in de buurt op een cross terrein de wagens getest. Mega vet om dwars door de Sahara te rijden en onderweg te overnachten. De meeste mede-reizigers zijn studenten van het ROC en gaan daar stage lopen in de autotechniek sector, de Jeeps blijven dan ook daar voor de plaatselijke bevolking.

Mijn moeder en ik zullen in de eerste week (het weekend hebben we vast nodig om te acclimatiseren) ons oriënteren bij verschillende projectjes in ziekenhuizen om te kijken hoe we onze 4 weken gaan indelen! Dus wat we precies gaan doen is nog niet precies bekend. Maar met een hoop motivatie, nieuwsgierig- en leergierigheid gaan we er een onvergetelijke ervaring van maken.

Inmiddels een beetje misselijk van het typen in de auto dus dit was het (eerste en) laatste berichtje van Nederlandse bodem. Of we daar (regelmatig) internet hebben, is nog niet duidelijk, maar ik probeer jullie op de hoogte te houden!

Veel liefs vanaf de A2! xx

• 07 Maart 2014 - 12:14

Annelies:

Goede reis. Geniet van deze ervaring. xxx

• 07 Maart 2014 - 16:55

Cora Oord:

Hallo Marlijn en Eline,
    Toi, toi, toi.
    Jullie zijn onderweg na allerlei vervelende dingen de afgelopen week.
    Alle goeds en ik probeer jullie af en toe te volgen.
    Cora Oord, collega van Eline

• 08 Maart 2014 - 22:02

Tom, Myrthe En Mila:

Lieve Marlijn en Eline,

Heel veel plezier met dit avontuur!
    Geniet van de mooie dingen daar!:)

Xx Tom, Myrthe en Mila

• 09 Maart 2014 - 19:01

Marion:

Alles gaat goed hier mam ligt nu op de gewone afd. Vandaag haar eerste beshuitje op.goeie reis gehad ben erg benieuwd wat jullie daar allemaal gaan doen erg spannend. Succes met alles .dikke kus marion en de rest en ook van papa/opaxxxx

• 10 Maart 2014 - 16:46

Brigit:

Hé Meiden.
    Hopelijk een goede reis gehad.
    Ben benieuwd wat jullie daar allemaal meemaken.
    Groetjes Brigit en Jos

• 12 Maart 2014 - 15:55

Diana:

Ha meiden geniet geniet en geniet wij wensen jullie een superreis, maar we appen ook dus....... veel liefs knuffels van Ronald Diana Jari Kelsey Lida

• 14 Maart 2014 - 12:45

Frido:

Hoi Eline en Marlijn

Fijn dat jullie hebben kunnen vertrekken. Ik ga jullie belevenissen zeker volgen en er zullen zeker herrinneringen bij mij boven komen van mijn trip 5 jaar geleden naar dezelfde plek. Geniet van de omgeving en de heerlijke warmte. een koude douche doet dan wonderen.

groetjes Frido

• 15 Maart 2014 - 14:16

Olive Agnes :

Dag reizigers,

Geniet van de reis, hoe is het daar en met jullie ?

• 16 Maart 2014 - 13:46

Marlijn Meyers:

Bedankt voor jullie lieve reacties! het nieuwe verslag komt eraan.
    Liefs x